Drömjobbet nästa för Victoria

Victoria Brodd
Victoria Brodd tog emot Ordförandepriset från Svensk handel den 13 maj

I förra veckan tog studenten Victoria Brodd emot Ordförandepriset och ett stipendium på 50 000 kr från Svensk handel. Vi passade på att gratulera och ställa några frågor om hennes framtidsplaner, de tre åren som student på service management, och om hon har något framgångstips att dela med sig till nya studenter.

Grattis till stipendiet, hur känns det?

Tusen tack! Det känns såklart helt fantastiskt, det är fortfarande lite svårt att ta in och jag är så otroligt tacksam och glad. Inte nog med att det är en fin merit att ha på sitt CV så är ju också en klapp på axeln till mig själv för att hårt jobb både i och utanför skolan har lönat sig.

Du tar din examen i juni, vad är dina planer efter det?

Jag har precis fått drömjobbet! Det är på ett tyskt internationellt modebolag där jag kommer ha rollen Campaign and Social Media Manager för hela den svenska marknaden,  företaget öppnar sitt Sverigekontor i juli. Men innan dess tänkte jag nog lägga en del av de pengarna jag vann på en härlig retreat-resa till Asien i sommar och utveckla mina yoga- och meditationskunskaper innan jag går in i arbetslivet på riktigt!

Vad är det viktigaste du tar med dig från utbildningen?

Under de här tre åren har jag verkligen fått in en teknik för att organisera och struktuera upp både arbete och studier på ett mycket effektivt sätt som fungerar för mig. Jag har lärt mig att sätta upp personliga mål och strategier för att nå dessa vilket jag tror jag kommer ha stor nytta av i mitt framtida arbetsliv. Såklart har utbildningen också bidragit till ett betydligt bredare perspektiv på saker å ting och även ett problemlösningstänkande som jag inte hade innan jag började på universitetet. Förutom därutöver breda kunskaper inom såväl retail som strategi, organisation, ekonomi och marknadsföring har jag också fått lära känna nya fantastiska vänner som delar liknande intressen!

Har du något tips till de studenter som ska börja studera Service management i höst?

Om det är första gången du ska studera på universitetet så tror jag det viktigaste är att tidigt under utbildningen få in en bra pluggtaktik. Denna är ju såklart olika för alla, men att försöka hitta ett sätt som gör att du effektivt kan få in de kunskaper du behöver är väldigt viktigt för att klara utbildningen på ett bra sätt. Jag skulle också rekommendera att, om du precis som jag vet att du vill åka på utbytestermin (vilket är det absolut roligaste jag gjort under utbildningen) tidigt under utbildningen ta reda på vad som krävs av dig för att få chansen att åka iväg på detta. Det kan också fungera som en morot för att sikta högt på utbildningen redan från första början. Men det viktigaste av allt, glöm inte att även ha kul på vägen och se till att få in en balans mellan studier och fritid. Jag har till exempel alltid haft som mål att inte plugga på helger (med undantag från tentaperioder) vilket har fungerat väldigt bra!