The browser you are using is not supported by this website. All versions of Internet Explorer are no longer supported, either by us or Microsoft (read more here: https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Please use a modern browser to fully experience our website, such as the newest versions of Edge, Chrome, Firefox or Safari etc.

Hervé Corvellec.

Hervé Corvellec

Professor

Hervé Corvellec.

Servicemötet – multidisciplinära öppningar

Editor

  • Hervé Corvellec
  • Hans Lindquist

Summary, in Swedish

Abstract in Undetermined

Mötet mellan organisationer och kunder, det så kallade servicemötet, är av central betydelse för såväl förståelse som för ledning av tjänsteverksamheter. Att tjänster utgörs av de interaktioner som uppstår under servicemötet har sedan länge uppmärksammats, inte minst av forskare som Christian Grönroos, Evert Gummesson och Richard Normann och den Nordiska skolan inom service management. Servivemötet - Multidisciplinära öppningar tar sin utgångspunkt i denna nordiska forskningstradition, men syftar till att föra läsaren bortom några av dess nuvarande ämnesmässiga begränsningar. Genom att förena studier från olika akademiska discipliner (företagsekonomi, sociologi, etnologi, kulturgeografi) ifrågasätter boken rådande föreställningar och tillför nya infallsvinklingar om servicemötet.

Department/s

  • Department of Service Studies
  • Department of Business Administration

Publishing year

2005

Language

Swedish

Document type

Book

Publisher

Liber

Topic

  • Social Sciences Interdisciplinary
  • Business Administration

Keywords

  • Service management

Status

Published

ISBN/ISSN/Other

  • ISBN: 9147075988