Salen var fullsatt med anhöriga, personal och inte minst studenter som var redo att fira att tre års studier kommit till ända. Samtliga studenter fick komma upp på scen och motta kunskapens penna och applåder från publiken. Ceremonin avslutades med studenttal och utdelning av stipendier till de bästa kandidatuppsatserna inom hälsa, logistik, retail och turism & hotell. Det delades även ut ett diplom med hedersutnämnande från institutionen.
Stipendium från Helsingborgs stad till det bästa examensarbetet för kandidatexamen inom Service management som behandlar intressanta, relevanta och angelägna hälsofrågor tilldelades Victoria Gustafsson och Emma Ljung för deras uppsats "Lyssnande – En nyckel till psykologisk trygghet"
Nowaste Logistics stipendium till det bästa examensarbetet för kandidatexamen inom Service management som behandlar intressanta, relevanta och angelägna frågor för företag och organisationer inom logistikbranschen tilldelades Philip Nilsson och Sofie Sjöström för deras uppsats "Automation i logistikbranschen – En diskursteoretisk studie".
Thea Magnesten och Filippa Rasch tilldelades stipendium från Svensk Handel Stiftelsen Köpmannaförbundet för det bästa examensarbetet för kandidatexamen inom Service management som behandlar intressanta, relevanta och angelägna frågor för företag och organisationer inom retailbranschen. Deras arbete hade titeln: "Självutcheckning och avlarmning: Klädbutikernas nya utmaning. En kvalitativ studie om självutcheckningskassornas roll i kunders värdeskapande i klädbutiker."
Stipendium från Elite Hotels of Sweden delades ut till det bästa examensarbetet för kandidatexamen inom Service management som behandlar intressanta, relevanta och angelägna förbättringar för företag och organisationer inom besöksnäringen med fokus på värdskap och entreprenörskap. Det mottogs av Elsa Müchler och Ellen Tössberg för deras uppsats "Det känns som Harry Potter. Magin bakom kulisserna: En studie om relationen mellan storytelling och iscensättning av upplevelser"
Hedersutmärkelsen från institutionen för tjänstevetenskap delades ut till det bästa examensarbetet inom Service management, som detta år gick till Isabella Alserin och Beata Hanses för deras uppsats "Att shoppa sig till en identitet under en ekonomisk kris: En studie om unga kvinnors modekonsumtion och hur de hanterar sitt identitetsprojekt".
Besök gärna vår Facebook-sida för att se fler bilder från avslutningen.