Avslutningsceremoni för kandidatstudenterna

Orkester står på scen.
Helsingborg Drumcorps.

Under onsdagen den 7 juni var det dags att tacka och säga adjö till de studenter som avslutade sitt tredje år på kandidatprogrammet i Service management och Logistics service management. Avslutningen ägde rum på Helsingborgs konserthus och arrangerades tillsammans med institutionen för strategisk kommunikation och studentföreningen Agora.

Finklädd person med diplom och blommor.
Jennifer Hedström och Mathilda Forsell fick stipendium från Helsingborgs stad.

Konserthuset var fullsatt med anhöriga, personal och inte minst studenter som var redo att fira att tre års studier kommit till ända. Samtliga studenter fick komma upp på scen och motta kunskapens penna och applåder från publiken. Ceremonin avslutades med utdelning av stipendier till de bästa kandidatuppsatserna inom hälsa, logistik, retail och turism & hotell. Det delades även ut ett diplom med hedersutnämnande från institutionen.

Finklädda personer med diplom och blommor.
Isak Hellemarck och Fanny Holgersson fick stipendium från Nowaste Logistics.

Stipendium från Helsingborgs stad till det bästa examensarbetet för kandidatexamen inom Service management som behandlar intressanta, relevanta och angelägna hälsofrågor tilldelades Jennifer Hedström för uppsatsen "Arbetslivets galenskap
– En kvalitativ studie om chefers upplevda välbefinnande och arbetsrelaterade ohälsa" som hon skrev tillsammans med Mathilda Forsell.

Nowaste Logistics stipendium till det bästa examensarbetet för kandidatexamen inom Service management som behandlar intressanta, relevanta och angelägna frågor för företag och organisationer inom logistikbranschen tilldelades Isak Hellemarcks och Fanny Holgerssons arbete "Budget är inte alltid så enkelt
– En kvalitativ studie om konsumenters uppfattning och inställning till budgetprodukter inom livsmedelsbranschen".

Finklädda personer med diplom och blommor.
Amanda Isla och Frida Norlund fick stipendium från Svensk Handel Stiftelsen Köpmannaförbundet.

Amanda Isla och Frida Nordlund tilldelades stipendium från Svensk Handel Stiftelsen Köpmannaförbundet för det bästa examensarbetet för kandidatexamen inom Service management som behandlar intressanta, relevanta och angelägna frågor för företag och organisationer inom retailbranschen. Deras arbete hade titeln: "Värdesamskapande inom ett alternativt matnätverk – En kvalitativ studie om den fysiska interaktionen mellan aktörer på REKO"

Finklädda personer med diplom och blommor.
Sara Samuelsson och Sara Thysell fick stipendium från Elite hotels of Sweden.

Stipendium från Elite Hotels of Sweden delades ut för det bästa examensarbetet för kandidatexamen inom Service management som behandlar intressanta, relevanta och angelägna förbättringar för företag och organisationer inom besöksnäringen med fokus på värdskap och entreprenörskap. Det mottogs av Sara Samuelsson och Sara Thysell för arbetet "Hållbart chefskap – En kvalitativ studie om det egna självledarskapet hos chefer inom hotellbranschen"

Finklädda personer med diplom och blommor.
Lone Carlson och Hanna johansson fick hedersutnämnande från institutionen.

Hedersutmärkelsen från institutionen för tjänstevetenskap delades ut till det bästa examensarbetet inom Service management, som detta år gick till Lone Carlson och Hanna Johanssons arbete "Självbetjäningsteknologier och service – Konsumenters upplevelse av värde vid teknologiska interaktioner i jämförelse med personlig service"

Personer står på scen och kramas.
Prefekt Mattias Wengelin delar ut pennor.
Stor samling av människor
Studenter och anhöriga står utanför konserthuset.