Avslutningsceremoni för kandidatprogrammen

Glada avgångsstudenter från Logistics service management

Tisdagen den 5 juni hölls en avslutningsceremoni för sista årets kandidatstudenter och deras familjer. Ceremonin i Helsingborgs arena anordnades som brukligt av studentkåren Agora. Eftermiddagen bjöd på tal, sång, stipendieutdelning och massor med kramar.

Strax efter lunchtid fylldes Helsingborgs arena med avgående studenter, deras familjer och vänner samt personal från Lunds universitet. Avslutningsceremonin anordnas varje år av studentkåren Agora för kandidatstudenter från Institutionen för service management och tjänstevetenskap och Institutionen för strategisk kommunikation. I årets ceremoni deltog närmare 300 studenter.

Samtliga närvarande avgångsstudenter ropades upp och fick ta emot en bok av Helsingborg stad och en penna av Lunds universitet, som symbol för den kunskap de tillägnat sig under tre års studier.

Under ceremonin delades årets stipendier för bästa examensarbete ut av Campus samarbetspartners.

Helsingborg Drumcorps inledde festligheterna

Campus samverkanskoordinator Magnus Adenskog var konferencier

Rektor Annika Olsson höll tal
Rektor Annika Olsson höll tal till de avgående studenterna