Avslutningsceremoni för kandidatstudenterna 2024

Finklädda studenter på scen.
Studenterna kallas upp på scen och får motta kunskapens penna och publikens applåder.

Den 3 juni var det dags att tacka och säga adjö till de studenter som avslutade sitt tredje år på kandidatprogrammet i Service management och Logistics service management. Avslutningen ägde rum på Clarion Hotel Sea U och arrangerades tillsammans med institutionen för strategisk kommunikation och studentföreningen Agora.

Två finklädda personer med diplom.
Emma Ljung och Victoria Gustafsson.

Salen var fullsatt med anhöriga, personal och inte minst studenter som var redo att fira att tre års studier kommit till ända. Samtliga studenter fick komma upp på scen och motta kunskapens penna och applåder från publiken. Ceremonin avslutades med studenttal och utdelning av stipendier till de bästa kandidatuppsatserna inom hälsa, logistik, retail och turism & hotell. Det delades även ut ett diplom med hedersutnämnande från institutionen.

Två glada och finklädda personer som håller ett diplom.
Sofie Sjöström och Philip Nilsson.

Stipendium från Helsingborgs stad till det bästa examensarbetet för kandidatexamen inom Service management som behandlar intressanta, relevanta och angelägna hälsofrågor tilldelades Victoria Gustafsson och Emma Ljung för deras uppsats "Lyssnande – En nyckel till psykologisk trygghet"

Nowaste Logistics stipendium till det bästa examensarbetet för kandidatexamen inom Service management som behandlar intressanta, relevanta och angelägna frågor för företag och organisationer inom logistikbranschen tilldelades Philip Nilsson och Sofie Sjöström för deras uppsats "Automation i logistikbranschen – En diskursteoretisk studie".

Två glada och finklädda personer som håller ett diplom.
Thea Magnesten och Filippa Rasch.

Thea Magnesten och Filippa Rasch tilldelades stipendium från Svensk Handel Stiftelsen Köpmannaförbundet för det bästa examensarbetet för kandidatexamen inom Service management som behandlar intressanta, relevanta och angelägna frågor för företag och organisationer inom retailbranschen. Deras arbete hade titeln: "Självutcheckning och avlarmning: Klädbutikernas nya utmaning. En kvalitativ studie om självutcheckningskassornas roll i kunders värdeskapande i klädbutiker."

Två finklädda personer som håller ett diplom.
Elsa Müchler och Ellen Tössberg.

Stipendium från Elite Hotels of Sweden delades ut till det bästa examensarbetet för kandidatexamen inom Service management som behandlar intressanta, relevanta och angelägna förbättringar för företag och organisationer inom besöksnäringen med fokus på värdskap och entreprenörskap. Det mottogs av Elsa Müchler och Ellen Tössberg för deras uppsats "Det känns som Harry Potter. Magin bakom kulisserna: En studie om relationen mellan storytelling och iscensättning av upplevelser"

Två glada och finklädda personer som håller ett diplom.
Beata Hanses och Isabella Alserin.

Hedersutmärkelsen från institutionen för tjänstevetenskap delades ut till det bästa examensarbetet inom Service management, som detta år gick till Isabella Alserin och Beata Hanses för deras uppsats "Att shoppa sig till en identitet under en ekonomisk kris: En studie om unga kvinnors modekonsumtion och hur de hanterar sitt identitetsprojekt".

Besök gärna vår Facebook-sida för att se fler bilder från avslutningen.

Grupper med människor minglar.
Eftermiddagen inleddes med mingel för studenter och personal.
Pernilla Derwik på scen.
Pernilla Derwik, inriktningsansvarig logistik, höll ett uppskattat tal.
Student på scen.
Studenttalaren Richard Cederlund.
Annika Permevik och Cecilia Axwinge.
Dagens konferencierer var studievägledarna Annika Permevik från Tjänstevetenskap och Cecilia Axwinge från Strategisk kommunikation.