Konserthuset var fullsatt med anhöriga, personal och inte minst studenter som var redo att fira att tre års studier kommit till ända. Samtliga studenter fick komma upp på scen och motta kunskapens penna och applåder från publiken. Ceremonin avslutades med utdelning av stipendier till de bästa kandidatuppsatserna inom hälsa, logistik, retail och turism & hotell. Det delades även ut ett diplom med hedersutnämnande från institutionen.
Stipendium från Helsingborgs stad till det bästa examensarbetet för kandidatexamen inom Service management som behandlar intressanta, relevanta och angelägna hälsofrågor tilldelades Jennifer Hedström för uppsatsen "Arbetslivets galenskap
– En kvalitativ studie om chefers upplevda välbefinnande och arbetsrelaterade ohälsa" som hon skrev tillsammans med Mathilda Forsell.
Nowaste Logistics stipendium till det bästa examensarbetet för kandidatexamen inom Service management som behandlar intressanta, relevanta och angelägna frågor för företag och organisationer inom logistikbranschen tilldelades Isak Hellemarcks och Fanny Holgerssons arbete "Budget är inte alltid så enkelt
– En kvalitativ studie om konsumenters uppfattning och inställning till budgetprodukter inom livsmedelsbranschen".
Amanda Isla och Frida Nordlund tilldelades stipendium från Svensk Handel Stiftelsen Köpmannaförbundet för det bästa examensarbetet för kandidatexamen inom Service management som behandlar intressanta, relevanta och angelägna frågor för företag och organisationer inom retailbranschen. Deras arbete hade titeln: "Värdesamskapande inom ett alternativt matnätverk – En kvalitativ studie om den fysiska interaktionen mellan aktörer på REKO"
Stipendium från Elite Hotels of Sweden delades ut för det bästa examensarbetet för kandidatexamen inom Service management som behandlar intressanta, relevanta och angelägna förbättringar för företag och organisationer inom besöksnäringen med fokus på värdskap och entreprenörskap. Det mottogs av Sara Samuelsson och Sara Thysell för arbetet "Hållbart chefskap – En kvalitativ studie om det egna självledarskapet hos chefer inom hotellbranschen"
Hedersutmärkelsen från institutionen för tjänstevetenskap delades ut till det bästa examensarbetet inom Service management, som detta år gick till Lone Carlson och Hanna Johanssons arbete "Självbetjäningsteknologier och service – Konsumenters upplevelse av värde vid teknologiska interaktioner i jämförelse med personlig service"