Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Turismkonferensen - The Values of Tourism

Turismkonferensen The Values of Tourism
Turismkonferensen The Values of Tourism

Den 2-4 oktober hölls den årliga konferensen om turismforskning i Norden. Konferensen hålls i ett nytt land varje år och årets lokal var Köpenhamn. Nästa år kommer den till Reykjavik på Island.

Konferensen är ett bra tillfälle för att hålla sig uppdaterad om turismforskningen i Norden och på plats från Institutionen för service management och tjänstevetenskap var hela tio personer: Erika Andersson Cederholm, Maria Månsson, Lena Eskilsson, Jan Henrik Nilsson, Rickard Ek, Mia Krokstäde, Alma Raissova, Manuela Kronen, Josefine Östrup Backe, Mia Larson, Christer Eldh och Malin Zillinger.

 

Presentationer av institutionens forskare:

Values in Businesses
How positive peak experiences can be used as a powerful driver of innovation in tourism: exploring a different source of innovation
Johan Lilja, Ingrid Zakrisson, Bo Svensson, Malin Zillinger, Robert Pettersson

Technology and Value Creation
The challenges of collecting tourism data
Malin Zillinger

What is this relationship worth? Gift-giving and emotional work in the hospitality business
Erika Andersson Cederholm

Popcultural Tourism
Film tourism collaborations – a critical discussion of stakeholders in Interreg destination development projects
Lena Eskilsson, Maria Månsson

Values of Tourism for Sustainable Development
Sustainable food systems, impacts of tourism on local value creation
Jan Henrik Nilsson, Stefan Gössling, Ann-Christin Andersson

Values of Tourism for Sustainable Development
Resourcifying the unique – Collaborative valuation practices in rural tourism development in Sweden
Manuela Kronen

Special Track: The Food-Place Nexus of Tourist Experiences and Experience Offers
Placing ’the local’ in the rural food experience
Josefine Östrup Backe

Values of Tourism for Society and Communities
Destination branding in coastal communities: entrepreneurs´ sense of place
Mia Larson

Practices and meaning behind the words of service self-representations in the hotel industry
Christer Karl Eldh, John F Monhardt