Avsikten med "SAGE Encyclopedia of Quality and the Service Economy" har varit att fylla ett stort tomrum inom forskningen i det som kallas ”tjänsteekonomi” eller ”upplevelseekonomi” med bidrag från världens experter inom området.
SAGE Encyclopedia of Quality and the Service Economy täcker alla centrala frågor och ämnen inom området kvalitet och tjänster. Encyklopedin tar upp frågor som:
- Hur kan olika aspekter av kvalitet och tjänster mätas?
- Hur kan man styra produkt- och tjänstekvalitet?
- Hur ser tjänsteprocessen ut och var i processen finns de kritiska punkterna?
- Vilka är trenderna i den nya ekonomin som omväxlande kallas informationssamhället, kunskapssamhället, tjänste- och upplevelseekonomin?
Läs mer om Su Mi och hur boken kom till på KvalitetsMagasinet.
Huvudredaktör:
Su Mi Dahlgaard-Park, professor, Institutionen för service management och tjänstevetenskap
su_mi [dot] dahlgaard-park [at] ism [dot] lu [dot] se
Telefon: 042-35 66 47
Författare från Institutionen för service management och tjänstevetenskap:
Johan Alvehus
Erika Andersson Cederholm
Hervé Corvellec
Su Mi Dahlgaard-Park
Richard Ek
Christer Eldh
Lena Eskilsson
Cecilia Fredriksson
Maria Månsson
Lars Nordgren
Encyklopedin kan köpas här:
https://uk.sagepub.com/en-gb/eur/the-sage-encyclopedia-of-quality-and-the-service-economy/book239398