Studenter analyserar OKQ8 i årets Live-case

Bild på Jessica Syrén som håller föreläsning för studenter.
Jessica Syrén från OKQ8 föreläser och presenterar årets Live-case.

Under kursen Strategi och Verksamhetsstyrning får studenterna varje år ett live-case om ett företag. Arbetet inleds med att någon från företaget gästföreläser om sig själva och företagets verksamhet. Årets Live-case görs mot OKQ8.

– Jag tycker det är kul att vara med på den här typen av Live-case dels för att jag har en pedagogisk ådra och ett intresse för utbildning, dels för att utbildningen service management i sig är intressant. Jag tycker det är spännande med den typen av krafter inom retail. Det är ett sätt att höja nivån på retail och göra det till något mer än bara att sitta i kassan och varuplock, säger Jessica Syrén, Real Estate Manager på OKQ8.

Efter föreläsningarna är det upp till studenterna att analysera företaget, verksamheten, deras problem och deras strategier och utifrån det ta fram nya lämpliga lösningar på hur företaget ska gå framåt. Förutom att studenterna lär sig hur en organisation fungerar i verkligheten har de även möjlighet att få sitt case presenterat för OKQ8.