Isabella fick pris som årets medarbetare på Bonnier News Sales Awards

Alumn Isabella

I helgen gick Bonnier News Sales Awards av stapeln, ett event där företaget delar ut pris i olika kategorier till sina medarbetare. Bonnier News Sales är säljorganisationen inom Bonnier News, som ingår i Bonnier Group. Vår alumn Isabella Hildingsson, som tog examen i service management 2011, blev utsedd till Årets medarbetare och fick dessutom ta emot priset Årets team tillsammans med sina kollegor.
Här berättar hon om priset och om sitt arbete som projektledare på Bonnier News marknadsavdelning.

Grattis Isabella till priset ”Årets medarbetare” på Bonnier News Sales Awards!

Berätta – hur känns det och vad är det för pris?

Stort tack! Priset delas ut en gång om året på vår stora kickoff till en medarbetare i organisationen som utmärker sig genom att alltid vara hjälpsam, positiv, nyfiken, modig och resultatorienterad. Som ofta kommer med nya idéer, insikter, gör skillnad varje dag och har ett inbyggt driv och en förmåga att få med sig sina kollegor. Det är såklart superstort och det har precis börjat sjunka in att det var just jag av ca 450 medarbetare som fick ta emot det här fina priset!

Du fick även priset ”Årets team” tillsammans med dina kollegor, hur kändes det?

Det är alltid lite extra kul att ta emot pris som ett lag. Jag har glädjen att få jobba med drivna människor som alltid sätter laget före jaget och som mår bra av och tycker om att se andra människor lyckas. Vi står inte gärna i centrum utan gärna bakom kulisserna och låter andra skina. Så jag är stolt och glad över att vi delar samma värderingar och karaktärsdrag som bidrar till fina resultat för företaget.

Kan du berätta lite om var och vad du jobbar med?

Jag jobbar som projektledare på Bonnier News marknadsavdelning i ett team med sju härliga kollegor från Sundsvall ner till Malmö. Vårt team möjliggör hög närvaro för våra säljare på marknaden genom samarbeten med en rad olika aktörer, allt från föreningar till företagsnätverk och nöjesaktörer. Vi skapar förutsättningar för nya affärsmöjligheter för säljavdelningen med aktiviteter och event.

Vad är den största utmaningen och det roligaste med ditt jobb?

Jag känner en enorm stolthet att få jobba på Bonnier News. Vårt arbete för ett demokratiskt, hållbart och inkluderande samhälle känns bra i hjärtat. Som företag har vi ett tungt uppdrag i att upprätthålla det fria ordet men vi får ibland bryta ner det för att se vad vi på säljavdelningen bidrar till. Att våra läsare får ta del av våra annonsörers marknadsföring och erbjudande och att vi blir en plattform för våra annonsörer att nå ut med dessa. Och att mitt jobb är att skapa mötesplatser för våra säljare och annonsörer att träffas under lite mer lättsamma och glada former.
Det är en rolig men utmanande balans att bidra med det samtidigt som vi har ett viktigt samhällsuppdrag! Det absolut bästa är variationen i arbetet och alla fina människor jag får jobba med både internt och externt.

Du tog examen från Service management 2011, på vilket sätt har du nytta av din utbildning i ditt jobb?

Mitt jobb är, precis som utbildningens fokus, inriktat på kunder och tjänster. En av de viktigaste delarna i min tjänst är just att ha kunden i fokus och att bygga kundrelationer. Mitt team jobbar över hela organisationen och ser alltid till helheten och en förutsättning för det är förmågan att se att alla delar i ett företag hänger samman. Genom utbildningen fick jag en förståelse för att samarbete mellan olika avdelningar är det som leder till framgång.

Hur fick du ditt nuvarande jobb?

Jag började som säljare i organisationen 2013 men var alltid tydlig och öppen med att jag hade ambitionen att arbeta med marknadsrelaterade aktiviteter. Genom att vara det så fick jag också frågan när möjligheten dök upp. Genom en omorganisation så skapades det utrymme för en position i marknadsteamet och jag är glad att jag tog vara på den chansen!

Har du något tips till nuvarande studenter?

Var tydlig och öppen med dina visioner och önskemål. Våga drömma, men våga också prata högt om din drömroll även om den kanske inte finns tillgänglig för tillfället. Ha tålamod och var inte rädd för att låta din resa ta lite tid. Det kommer en dag då du får möjlighet att blomma ut.

Avslutningsvis – vad betyder det att få pris och bli uppmärksammad på detta sättet?

Det är ett fantastiskt kvitto på att det jag gör uppskattas av både medarbetare och arbetsgivare. Jag blir såklart motiverad att fortsätta med det men även att fortsätta utvecklas både som person och i prestation.

Alumn Isabella