Ett steg närmare kandidatexamen

uppsatsinlämning
Glada studenter som lämnade in sina examensarbeten!

Klockan 12.00 på onsdagen den 25 maj var det deadline för inlämning av examensarbeten för kandidatstudenterna. Under förmiddagen samlades sistaårsstudenter från samtliga kandidatprogram på institutionen för att äntligen lägga uppsatsen i lådan. Det var många glada, lättade (och trötta) studenter som nu tog ett steg närmare sin examen.

Nu är flera veckors hårt arbete över för institutionens kandidatstudenter som under onsdagen lämnade in sina examensarbeten.

Uppsatsinlämningen är ofta ett nästintill högtidligt ögonblick där kramar och fotosessioner blandas med både lättade och nervösa skratt. Studenterna har nu några dagars ledighet innan det är dags att seminariebehandla uppsatsen. Då ska studenterna både försvara sin egen uppsats och opponera på någon annans. Först efteråt får de veta om uppsatsen blivit godkänd och vilket betyg den i så fall tilldelas.

Den 7 juni anordnas avslutningsceremoni på Konserthuset i Helsingborg för alla avgående kandidatstudenter och sedan väntar arbetslivet, vidare studier på masterprogram, resor och förhoppningsvis en härlig sommar!

Hanna Johansson och Wilma Karlsson
Alice Lundberg och Fanny Bonnevier