Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Live-case med Stadium

Live Case med Stadium
Live Case med Stadium

Den 23 och 24 oktober var Stadium på besök på institutionen för att köra ett Live-case med tredjeårsstudenterna på Kandidatprogrammet Service Management samt Kandidatprogrammet Equality and Diversity Management.

Uppgiften var att identifiera problem och möjligheter hos Stadium samt hitta möjliga förbättringar. Mer specifikt löd uppgiften: 

"Du har fått i uppdrag av ledningen för Stadium att utifrån hur företaget försöker skapa varaktiga konkurrensfördelar beskriva och analysera företagets strategi och verksamhetsstyrning. Syftet med uppdraget är att undersöka vilka strategiska möjligheter företaget har och hur verksamhetsstyrningen och organisationen är lämpade för att stärka strategin/erna. Ledningen vill att analysen skall leda fram till att kritiska problem/möjligheter identifieras samt att förslag på förändringar/förbättringar ges."

Momentet ingår i kursen Strategi och verksamhetsstyrning i serviceverksamheter. Förutom att studenterna lär sig hur en organisation fungerar i verkligheten så skickas även den/de bästa lösningarna också vidare till ledningen för Stadium.