Studenter träffade alumner på välkomstmingel

Mingelbild hälsa
Studenter på inriktningen Hälsa minglade med lärare, personal och studenter från år 2, Julia Hjortshagen och Fabian Schillström

Under fyra olika mingel de senaste två veckorna har vi på institutionen för service management och tjänstevetenskap välkomnat våra första års studenter på kandidatprogrammen. Engagerade studenter kom och minglade med varandra och nätverkade med alumner från programmen.

Under minglen fick studenterna chans att lära känna varandra  bättre, då mycket av undervisningen under hösten har varit digital. De fick också möjlighet att träffa lärare i kommande kurser och personal från institutionen som de träffar under sina tre år på utbildningen.

Till varje mingel var även några studenter som går respektive program år 2 eller 3 inbjudna för att berätta om sina erfarenheter av utbildningen. Dessutom var flera tidigare studenter från utbildningarna på plats (och med via länk) för att berätta om sina olika vägar efter examen och vad de jobbar med idag. Alumnerna gav också sina bästa tips till de nya studenterna, värdefulla råd att ta med sig under resten av studietiden.

Vi hoppas att studenterna som var med fick en trevlig avslutning på sin första termin hos oss.

Mingel retail
Celia Fischer (Försäljningschef, Isadora Sweden) och Hannes Linné (Sales Market Expansion Controller, H&M) berättade för Retail-studenterna om vad de arbetar med idag och hur de har haft användning av sin utbildning för att utvecklas i arbetslivet.
Mingel turism
Caroline Nilsson arbetar idag som projektledare för stadsmässan H22 och beskrev olika aspekter av att arbeta inom besöksnäringen för studenterna som läser Turism och hotell.
Logistik mingel
På Logistics service managements mingel var både nuvarande och tidigare studenter inbjuda. Pavel Drosdov (Space manager, Axfood) Johanna Stake (år 3), Amanda Engbe (master år 2), Nathalie Ahlström (Demand Planner, IKEA) och Anton Domby (år 3).
Fika
Kakor och kaffe till minglande studenter
Låda Retail
Studenterna som läser Retail fick lämna en hälsning till sig själva som de får om 2,5 år.
Mingel turism
Henric Carlsson från hotelkedjan Elite Hotels Sweden berättade om utmaningarna i hotellbranschen och gratulerade Turism och hotell-studenterna att de valt rätt utbildning.
mingel logistik
Pavel Drosdov, Agnes Allgén (med på länk) och Nathalie Ahlström har alla fått jobb direkt efter examen och inspirerade studenterna att rikta in sig på det dem tycker är roligt och att engagera sig i studentlivet för att knyta kontakter för framtiden.
mingel fika
Agnes Allgén sponsrade minglet för Logistics service management med spännande drycker från sin arbetsplats Swedish Tonics, där hon arbetar som Supply Chain Manager.