En levande landsbygd efter corona - så når vi dit

levande landsbygd

En hub i den gamla brandstationen? Samverkan mellan verksamheter på landet? Gemensamma kontor för bybor eller foodtrucks på landet? Pandemin har satt ökat fokus på behovet av sociala samlings- och mötesplatser för dem som jobbar hemma. Hur når vi dit? Och vad vet vi idag? Under Framtidsveckan på Lunds universitet kan du ta del av Michael Johanssons samtal om dessa frågor.

Seminarium under framtidsveckan

19 oktober 13.00-14.00

Samtalet sker på E7, Campus Helsingborg och online.

Det här samtalet vänder sig till dig som arbetar hemma och som är intresserad av destinationsutveckling av din hemort.

Det vänder sig också till dig som arbetar med stadsutveckling och regional planering.

Medverkande

• Michael Johansson, forskare vid Institutionen för service management och tjänstevetenskap, från Campus Helsingborg, Lunds universitet.

Framtidsveckan

Evenemanget är en del av Framtidsveckan 18-24 oktober 2021 vid Lunds universitet. Se hela veckans program här – lu.se/framtidsveckan.