"Service Management har gett mig en trygg grund"

Angelica Alfven

Tre snabba frågor till Angelica Alfvén, som tog examen från Service management 2018.

Vad arbetar du med i dag?
- Idag jobbar jag på ett konsultföretag med ansvar för att kontoret ska gå runt och att alla konsulter ska trivas. Uppgifterna varierar mycket vilket är väldigt kul, mest av allt tycker jag om att planera våra event och jobba med employer branding!

Hur har Service Management hjälpt dig i arbetslivet?
- Service Management har gett mig en trygg grund att stå på och flera kontakter inom näringslivet! Utbildningen gav en god kunskap om hur organisationer inom servicesektorn kan vara uppbyggda. Även att se organisationer ur olika perspektiv och ha läst om relevanta teorier har varit till nytta i arbetslivet.

Vad är ditt bästa tips till nuvarande studenter eller de som vill börja plugga?
- Se till att ha kul, ta vara på tiden som student och engagera dig i studentlivet. Jag satt bland annat med i Stampus styrelse som näringslivsansvarig och det gav mig bättre erfarenhet än jag hade kunnat drömma om! Dessutom är det bland det roligaste jag gjort!