Kulinarisk turism i fokus

Branschmöte turism
Olika frågor om Kulinarisk turism presenterades och diskuterades under branschmötet

För att öka samverkan mellan turism- och upplevelsebranschen, utbildning och forskning har Institutionen för Service management och tjänstevetenskap årligen bjudit in aktörer och organisationer till branschmöte. I slutet av maj ägde årets möte rum och då var temat Kulinarisk turism. Ett ämne som är högst aktuellt i hela Sverige idag, och inte minst i Skåne där det görs stora satsningar.

Under mötet deltog bland annat representanter från Visita, Tourism i Skåne och Visit Helsingborg. Tillsammans med forskare och lärare från Institutionen för Service management och tjänstevetenskap diskuterades aktuella frågor om framtida samarbeten och hur vi kan lära utav varandra.

Master studenten Andhika Aradianto var även på plats och presenterade sitt masterprojekt som handlar om kulinarisk turism i Indonesien och fenomenet ”Celebrity Cakes".