En smygtitt på service management

Studenter sneak peek

Under tisdagseftermiddagen bjöd vi in till Sneak Peek! Alla som sökt till något av våra kandidatprogram var välkomna att få en smygtitt på vad vi har att erbjuda när det gäller utbildning, studentliv och Helsingborg som studieort.

Eftermiddagen började med mingel på Mindpark tillsammans med studenter som läser på utbildningarna idag. Efter kaffe och fika blev det dags att slå sig ner för att förhoppningsvis reda ut några frågetecken kring hur det är att studera just hos oss.

Fika och mingel
Fika och mingel med studenter som läser utbildningen

Fika
Festlig fika från Mindpark

Fika och mingel
Deltagarna fick reda på hur novischveckorna går till!

Anette Svingstedt, prefekt på Institutionen för service management och tjänstevetenskap, gav en snabbkurs om Service management och tjänstevetenskap och berättade varför våra utbildningar är så aktuella i samhället idag och om kompetensbehovet som finns på de flesta företag och organisationer.

Anette Svingstedt
Anette Svingstedt ger en

Studenterna Oscar, Julia och Sandra svarade på frågor om hur de tänkte kring sitt val, vad de tyckte var det bästa med sin utbildning och vilket som är drömjobbet. Alla tre lyfte fram utbildningens bredd som en stor fördel, eftersom det i sin tur öppnar upp för många olika jobbmöjligheter.

Studenter sneak peek
Oskar, Julia och Sandra svarar på frågor

Claes Malmberg, näringslivsutvecklare på Helsingborgs stad gav en inblick i all positiv utveckling som sker i Helsingborg och betydelsen av studenter i staden. Vidare berättade hans kollega Emelie Esberg om möjligheterna till studentboende i Helsingborg och nämnde flera fördelar med att bo i Helsingborg.

Claes Malmberg
Claes Malmberg från Helsingborgs stad

Deltagarna fick varsin goodie-bag innan de tillsammans med studenterna gick en guidning runt Campus Helsingborg. De fortsatte sedan till studenthuset Helsingborgen där de fick höra mer om studentlivet och alla aktiviteter som man kan ta del av, bland annat Novischveckorna i slutet på augusti.

sneak peek rundvandring
På väg att kolla in Campus Helsingborg

Vi hoppas att våra deltagare hade en kul och givande eftermiddag och att vi träffas igen vid terminsstarten i september.