Stämningen på topp när uppsatsen lämnades in

studenter lämnar in uppsats
Glada studenter lämnar in uppsatsen!

Klockan 12.00 på tisdagen den 28 maj var det deadline för inlämning av examensarbeten. Under förmiddagen ringlade sig kön stundtals lång då sistaårsstudenterna från samtliga kandidatprogram på institutionen kom för att äntligen lägga uppsatsen i lådan. Det var många glada, lättade (och trötta) studenter som nu tog ett steg närmare sin examen.

Nu är flera veckors hårt arbete över för institutionens kandidatstudenter som under tisdagen lämnade in sina examensarbeten. Mobilkameorna gick varma för att dokumetera denna milstolpe i utbildningen.

Uppsatsinlämningen är ofta ett nästintill högtidligt ögonblick där  kramar och fotosessioner blandas med både lättade och nervösa skratt. Studenterna har nu några dagars ledighet innan det är dags att seminariebehandla uppsatsen. I år ligger seminarierna den 4:e och 5:e juni, och då ska studenterna både försvara sin egen uppsats och opponera på någon annans. Först efteråt får de veta om uppsatsen blivit godkänd och vilket betyg den i så fall tilldelas.

Den 10 juni anordnas avslutningsceremoni på Sparbanken Skåne Arena i Lund för alla avgående kandidatstudenter och sedan väntar arbetslivet, vidare studier på masterprogram, resor och förhoppningsvis en härlig sommar!

studenter lämnar in uppsats
Elin Borgvall och Sofia Clarberg har skrivit om utmaningar i kundmöten inom hälso- och träningsbranschen.

Oliver Åström Möller och Malva Bröijersén
Oliver Åström Möllers och Malva Bröijerséns examensarbete handlar om hur studenter motiverar sitt volontärarbete i Lundakarnevalen.

Elena Karakassi och Saara Lindbohm
Elena Karakassi och Saara Lindbohm lämnar in sitt examensarbete, de har skrivit om ansvaret kring friskvård i arbetslivet.

Elsa Sjöberg och Vendela Eckardt
Elsa Sjöberg och Vendela Eckardt har skrivit om personlig integritet och datasamling inom e-handel.

Stämningen på topp
Stämningen var på topp!

Jonathan Ahlenius och Anna Syse
Jonathan Ahlenius och Anna Syse har undersökt hur medarbetare upplever ett flexibelt arbetsliv.

studenter lämnar in uppsats
Rafet Xhelili tar en selfie när han lämnar in hans och Farah Ahmads examensarbete som handlar om e-handelns returer och miljöpåverkan.

André Eliasson och Victor Richardssons
André Eliassons och Victor Richardssons examensarbete handlar om den omöjliga leveransekvationens komplexitet.

Felicia Hast och Lotta Bäversand
Felicia Hast och Lotta Bäversand har undersökt kunskapsspridning och medvetande rörande källsortering.

studeter lämnar in uppsats

Filip Andersson och Frida Bakke
Filip Anderssons och Frida Bakkers examensarbete handlar om immateriella värdens roll i platsutvecklingen.

Filippa Elestam och Ronja Fredriksson
Filippa Elestam och Ronja Fredriksson fick ett stipendium från Helsingborgs stad för att åka till vänorten Dubrovnik där de gjorde en fallstudie om autenticitet.

studetner lämnar in uppsats
Två exemplar av varje uppsats lämnas in.

studenter lämnar in uppsats
Emma Bengtsson och Louise Åklundh har skrivit om hur yngre konsumenter tolkar digital marknadsföring via social media.

Paula Nilsson och Jennifer Lundblad
Paula Nilsson och Jennifer Lundblad lämnar in arbetet med den yngsta deltagaren! Deras arbete handlar om Service Management-studenters förväntningar på arbete efter examen.