Studenter på studieresa till Estland

Studenter på resa i Pärnu, Estland
På gården Maria Talu, där svenska och estniska studenter och lärare tillsammans upplevde en traditionell estnisk middag

Den 5-10 maj var 35 kandidatstudenter från andra årets inriktningskurs i turism och hotell management på en studieresa i estländska Pärnu. Med på resan var också lärarna Lena Eskilsson och Jan Henrik Nilsson.

I Pärnu utförde studenterna fältarbete tillsammans med etniska turismstudenter från Pärnu college, träffade olika representanter från Pärnu stad samt gjorde studiebesök på spa och gården Maria Talu. Pärnu är en vänort till Helsingborg och resan möjliggjordes genom ett bidrag från Helsingborgs stads vänortskommitté.

Den lokala tidningen Pärnu Postimees publicerade idag en artikel om vårt besök.