Skuggningsdag på Service Management

skuggningsdag

Under tisdagseftermiddagen bjöd institutionen in till skuggningsdag för intresserade, eventuellt blivande studenter på kandidatprogrammen.

Skuggningsdagen började med att de eventuellt blivande studenterna fick vara med på en föreläsning, antingen på första året på kandidatprogrammet service management eller på kandidatprogrammet logistics service management. På så sätt kunde de få en känsla av hur en vanlig dag på Lunds universitet och Campus Helsingborg kan se ut och uppleva hur en föreläsning på universitetet kan gå till.

Efter föreläsningarna blev det en kort rundvandring i Campus Helsingborgs lokaler ledd av studentambassadörer, dvs nuvarande studenter som läser utbildningar inom service management, innan alla mötes upp i Mindparks lokaler, som också ligger på Campus. Där bjöds alla på fika under tiden som Marlene Taudien berättade om sin karriär efter att ha tagit examen från kandidatprogrammet i service management. Marlene driver numera sitt eget företag inom träningsresor, TaudienTraining, men har jobbat med många olika jobb fram till dess. Hon berättade att hon haft stor nytta av det hon lärt sig på utbildningen och att det är positivt att den är så bred, eftersom det innebär att du har stora möjligheter efter examen.

Dagen avslutades med att studentambassadörerna svarade på frågor om utbildningarna, hur det är att vara student på universitetet och hur det kom sig att de sökte till programmet de läser nu.

Följ gärna vår blogg där nuvarande studenter berättar om livet som student.