Under casekvällen på Helsingborgen deltog både kandidat- och masterstudenter från Service management och tjänstevetenskap samt Strategisk kommunikation.
Studenterna fick i uppdrag att skapa en strategisk plan för hur Axfood ska locka talanger. Axfood ville veta hur de kan öka kännedomen om dem som en potentiell arbetsgivare för en bred målgrupp – dels unga som vill göra karriär i butik, dels akademiker som kan göra skillnad på huvudkontoret? Studenterna jobbade i grupper om 4 personer från olika utbildningsbakgrund och i slutet av kvällen presenterade varje grupp sitt resultat inför en jury.
I juryn fanns:
Anette Svingstedt, prefekt på Institutionen för service management och tjänstevetenskap
Karsten Deppert, entreprenör
Sofia Hällsten, kommunikationsansvarig HR Axfood
Rickard Andersson, doktorand Institutionen för Strategisk kommunikation
Nathalie Ahlström, näringslivsansvarig i Agora och student på Logistics service management-programmet.
Efter konstruktiv feedback utsågs slutligen en vinnande grupp, som utöver praktisk erfarenhet gick hem med ett fint pris från Axfood.