Mingel och intressanta möten under Agoradagen 2019

Agoradagen2019

Under studentföreningen Agoras årliga arbetsmarknadsdag fanns ett 40-tal organisationer och företag på plats. Vid många av dessa arbetar flera av institutionens alumner, dvs utexaminerade studenter. Vi träffade några av dem och frågade vad de jobbar med idag.

Agoradagen invigdes av prefekten på Institutionen för service management och tjänstevetenskap, Anette Svingstedt, som uppmanade både studenter och företagare att utnyttja den möjlighet till möte som arbetsmarknadsdagen bjöd på.

Agoradagen2019

Under dagen erbjöds förutom möjlighet till mingel, speeddating och mässa, även flera intressanta föreläsningar. Bland andra föreläste entreprenören och fd proffsboxaren Paolo Roberto om sin väg från "Kungen i Kungsan" till att idag vara en framgångsrik entreprenör med flera företag. En tuff resa där Paolo gjort vägval som lett till dagens framgångar. Han berättade att han ofta antar utmaningar, eftersom han alltid är lite mera nyfiken än vad han är rädd.

Agoradagen2019

I EF Educations monter träffar vi alumnerna Amanda Nilsson och Freja Rosengren som båda läste Service Managementprogrammet och nu jobbar på EF i Zürich, Schweiz. Amanda tog examen 2015 och arbetar nu som Assistant Manager. Freja tog examen 2018 och fick jobb som Flights Coordinator i samband med förra årets Agoradag.

Agoradagen2019

Under lunchen möter vi Johanna Hedqvist som läste Health-inriktningen på Service Managementprogrammet och tog examen 2013. Hon jobbade under en period på Ikea och head-huntades sedan till bilföretaget Tesla där hon nu jobbar som Nordic Recruiter.

Agoradagen2019

På Resurs bank jobbar en hel del alumner från Service Management berättar Amanda Öholm. Hon tog examen från Health-inriktningen på Service Managementprogrammet 2016 och fick först sommarjobb på Resurs bank under utbildningen. Numera jobbar hon som Team Coach där.

Agoradagen2019

Även Ikea är ett populärt företag att jobba på för våra studenter, både under och efter utbildningen. Madeleine Sandberg tog examen från Tourism-inriktningen på Service Managementprogrammet 2013 och fick sedan jobb på Ikea. Idag jobbar hon som HR-generalist och arbetar mycket med arbetsrätt, kompetensutveckling och personalledning.

Agoradagen2019

Bland montrarna träffar vi på ännu ett bekant ansikte, nämligen projektledaren för Agoradagen 2017, Denice Wijk. Denice tog examen från Tourism-inriktningen på Service Managementprogrammet 2018 och jobbar nu som Retail Coordinator på rekryteringsföretaget Retail Staffing i Göteborg.

Denice tipsar nuvarande studenter om att verkligen engagera sig i studentlivet och ta vara på alla möjligheter som erbjuds.

Agoradagen2019

I Lantmännens monter är samtliga utställare alumner från Service Management. Emilia Nilsson och Jenny Torres läste båda Retail-inriktningen och tog examen 2013 respektive 2014. Emilia jobbar nu som IT-projektledare och Jenny som administratör inom logistik och varuflöden.

Vera Bengtsson och Jesper Donnerhag läste båda Logistics Service Managementprogrammet och tog examen 2018 respektive 2011. Vera jobbar som leveransplanerare och Jesper är kundtjänstchef på Lantmännen.

Agoradagen2019

Årets Agoradag blev ett välbesökt arrangemang där både studenter och företagare verkade mycket nöjda. Vi hoppas att vi ses nästa år igen!