Spikningsfika på institutionen

Alma Raissova spikar sin avhandling under överinseende av Christer Eldh.

Ännu en avhandling i tjänstevetenskap har spikats på institutionen. Nu var det Alma Raissova som fullföljde denna tradition inför sin kommande disputation.

Uppslutningen var stor i personalrummet, där det bjöds på kaffe och tårta innan det var dags för Alma Raissova att svinga hammaren. Man kan notera att det nu har blivit så många avhandlingar på institutionen att det behövdes en ny bräda att spika på!

Alma Raissovas avhandling har titeln ”Servicescapes seen by visually impaired travellers: Time-geography approach to servicescape research”Hon har undersökt hur blinda och synskadade personer agerar och rör sig i olika typer av servicemiljöer. Studien baseras på intervjuer och på observationer av 56 personer i Sverige, Kazakstan och Tyskland.

Disputationen äger rum onsdag 22 februari klockan 13 i sal U203 på Campus Helsingborg. Opponent är professor Kajsa Ellegård från Linköpings universitet.

Su Mi Dahlgaard-Park och Christer Eldh har varit handledare för Alma Raissova.