Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Josefine Östrup Backe.

Josefine Östrup Backe

Universitetslektor

Josefine Östrup Backe.

Strategies for place making and branding through food and food experiences

Författare

  • Josefine Östrup Backe

Ämne

  • Economic Geography

Nyckelord

  • Local food
  • food related experiences
  • storytelling
  • place making
  • destination branding

Conference name

Stockholm Gastronomy Conference

Conference date

2023-11-23 - 2023-11-25

Conference place

Stockholm, Sweden

Aktiv

Published

Projekt

  • Rethinking urban tourism development: Dealing with sustainability in the age of over-tourism
  • Låt maten ta plats: Kulinariska berättelser som medel för destinationsutveckling