Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Hervé Corvellec.

Hervé Corvellec

Professor

Hervé Corvellec.

Servicemötet – multidisciplinära öppningar

Redaktör

  • Hervé Corvellec
  • Hans Lindquist

Summary, in Swedish

Abstract in Undetermined

Mötet mellan organisationer och kunder, det så kallade servicemötet, är av central betydelse för såväl förståelse som för ledning av tjänsteverksamheter. Att tjänster utgörs av de interaktioner som uppstår under servicemötet har sedan länge uppmärksammats, inte minst av forskare som Christian Grönroos, Evert Gummesson och Richard Normann och den Nordiska skolan inom service management. Servivemötet - Multidisciplinära öppningar tar sin utgångspunkt i denna nordiska forskningstradition, men syftar till att föra läsaren bortom några av dess nuvarande ämnesmässiga begränsningar. Genom att förena studier från olika akademiska discipliner (företagsekonomi, sociologi, etnologi, kulturgeografi) ifrågasätter boken rådande föreställningar och tillför nya infallsvinklingar om servicemötet.

Avdelning/ar

  • Institutionen för tjänstevetenskap
  • Företagsekonomiska institutionen

Publiceringsår

2005

Språk

Svenska

Dokumenttyp

Bok

Förlag

Liber

Ämne

  • Social Sciences Interdisciplinary
  • Business Administration

Nyckelord

  • Service management

Aktiv

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISBN: 9147075988