Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Emma Samsioe.

Emma Samsioe

Biträdande universitetslektor

Emma Samsioe.

Luxury Consumption

Författare

  • Nacima Ourahmoune
  • Emma Samsioe

Redaktör

  • Johanna Gollnhofer
  • Reto Hofstetter
  • Torsten Tomczak

Summary, in Swedish

This is the definition of ‘Luxury Consumption’ in the book ‘Elgar Encyclopedia of Consumer Behavior’. Modern commercial landscapes are characterized by rapidly evolving markets, and this authoritative Encyclopedia acts as an essential navigational guide to such changeable consumer environments.

Avdelning/ar

  • Institutionen för tjänstevetenskap
  • Centrum för handelsforskning vid Lunds Universitet

Publiceringsår

2024-06-13

Språk

Engelska

Sidor

191-194

Publikation/Tidskrift/Serie

Business 2024

Dokumenttyp

Del av eller Kapitel i bok

Förlag

Edward Elgar Publishing

Ämne

  • Sociology (excluding Social Work, Social Psychology and Social Anthropology)

Nyckelord

  • Luxury consumption; Conspicuous consumption; Liquid luxury; Consumer perception; Social class

Aktiv

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISBN: 9781803926278
  • ISBN: 9781803926261