Turismbranschens utbildningsbehov

Branchmöte 200130

För att öka samverkan mellan turism- och upplevelsebranschen, utbildning och forskning bjuder Institutionen för Service management och tjänstevetenskap årligen in aktörer och organisationer till branschmöte. Årets första möte hade temat Branschens utbildningsbehov.

Under torsdagen samlades representanter från turism- och upplevelsebranschen och forskare från institutionen för service management och tjänstevetenskap för att diskutera branschens utbildningsbehov. Bland annat diskuterades vilka typer av kunskaper och kompetenser som branschen behöver och hur detta tillgodoses. Under mötet talades även om besöksnäringens utveckling just nu och synen på kompetens.

Under detta möte deltog:

Ann Nyström, Destinationschef, Malmö Turism
Nina Christensson, Ordförande i Visita Södra samt ägare av restaurangerna SMAK och Bastard m.m
Caroline Rådestad, Samordnare högre utbildning, Visita
Annika Birkfeldt, Regional manager och General manager, Elite hotels, även styrelsemedlem i Visita Södra och Campus Vänner

Branschmöte turism

Branchmöte 200130