Terminsstart med nya studenter på Service Management

terminsstart

Förväntansfulla studenter sammanstrålade på Helsingborgs arena i morse.

Första måndagen i september innebär terminsstart på Service Management och Campus Helsingborg. I år infördes en ny tradition då staden bjöd in samtliga nyantagna studenter till Helsingborgs arena tidigt på morgonen. Väl där hälsade kommunstyrelsens ordförande Peter Danielsson alla välkomna och berättade om staden Helsingborg. Därefter fick de nya studenterna lyssna på Campus rektor Annika Olsson som berättade om Lunds universitet och om Campus historia. Även studentkåren Agora var på plats och informerade om sin verksamhet och Novischveckorna.

Efter en gemensam promenad i sensommarsolen nådde studenterna Campus och sina respektive introduktionsföreläsningar.

Totalt har ca 200 studenter valt att börja plugga på kandidatprogrammen service management eller logistics service management samt på grundkursen i service management.

terminsstart
Peter Danielsson hälsar välkomna till staden på Helsingborg Arena.

terminsstart
Efter en gemensam promenad nådde studenterna sin nya studieplats.

terminsstart
Nu fylls Campus av alla nya studenter!