Studenter träffade företag när Agora-dagen var tillbaka

Frida och Sofia Ikea
Frida Stefansson och Sofia Mattsson arbetar idag på IKEA i Malmö

Äntligen var det dags för studenter och företag att mötas igen när Agora-dagen genomfördes förra veckan efter uppehåll under pandemin. Under dagen kunde studenter nätverka och mingla med de utställande företagen och flera av dem hade konkreta arbetstillfällen att erbjuda.

Agora-dagen riktar sig till studenterna som läser utbildningarna inom Service management och Strategisk kommunikation. Under 2021 fick hela projektet göra uppehåll på grund av pandemiläget. Årets projektledare Nathalie Cohen, som studerar masterprogrammet i service management, var full av energi när hon hälsade årets företag välkomna tillbaka till Campus Helsingborg.

Flera tidigare studenter var på plats för att representera sina arbetsgivare bland annat Sandra Uhde, HR Manager på Boxflow Logistics,  Amanda Nilsson, Team Manager på EF Education First  och Sofia Eriksson, Easy Buying manager samt Frida Stefansson, Shopkeeper på IKEA. De var alla glada över att vara tillbaka på Campus igen och hade haft flera givande möten under dagen.