Studenter från service management får praktikplatser på H&M

Sofia och Victoria

H&M utlyser årligen ett antal praktikplatser som inköpsassistenter och liksom tidigare år har två utav våra studenter antagits.

Victoria Julin och Sofia Sharifzadeh har redan sommarplanerna klara, de ska nämligen göra internship på H&Ms huvudkontor i Stockholm. De kommer att vara på avdelningarna H&M kids och H&M Divided.

- Jag har alltid tänkt att jag vill bli inköpare, det kommer bli lärorikt att se hur det funkar på riktigt! Säger Sofia.
 - Det kommer nog att bli mycket eget ansvar och ska bli kul att se vad utbildningen kan leda till, säger Victoria.

De senaste åren har studenter från Service management fått praktikplatser på H&M och för flera utav dem så har praktiken varit foten in i företaget och de har blivit erbjudna tjänster inom inköp efter de tagit examen.

- Det finns många möjligheter inom H&M, framförallt om man vill jobba internationellt, säger de båda.