Studenter från hela världen välkomnas till masterprogrammet

Arrival day 2019

Under förra veckans ”Arrival day” anlände alla nya internationella studenter till Lunds universitet. På Campus Helsingborg välkomnades runt 70 nya studenter, med nationaliteter från hela världen, som i höst börjar på masterprogrammet i Service management.

De nya masterstudenterna har ett gediget socialt schema under sina ”Introduction weeks”. De har bland annat haft midsommarfest, åkt till Ikea och turat över till Helsingör. De erbjuds även föreläsningar fulla med bra information inför det nya livet i Helsingborg och kommer även att besöka Rådhuset i Helsingborg.

Teamet från Agora som anordnar årets introduktion för de internationella studenterna är alla nuvarande studenter på vårt masterprogram i Service management. Årets projektledare, Ellinor Newall, berättar att det bästa med att jobba med introduktionen är att alla i teamet arbetar så bra tillsammans och förbereder de olika aktiviteterna till studenterna gemensamt.

- Det är variation, glädje och skratt! Det smittar av sig på de nya studenterna - att alla har skoj tillsammans och inte låter någon vara ensam!

På måndag börjar första kursen, men introduktionen fortsätter ytterligare några dagar. Ellinor Newall önskar att de nya studenterna då känner sig redo för två roliga pluggår i Helsingborg.

- Jag hoppas att de efter två roliga veckor fått vänner för livet - från hela världen och på så sätt fått lära sig om nya kulturer.