Spikningsfika på Service Management

spikning
Emma Samsioe med två av sina handledare Gustaf Kastberg och Erika Andersson Cederholm.

En ny avhandling i tjänstevetenskap har spikats på Institutionen för Service Management och tjänstevetenskap, denna gång av Emma Samsioe.

Det var glad stämning och god tårta i personalrummet på Service Management när Emma Samsioe traditionsenligt spikade sin avhandling. Titeln på avhandlingen är "Consumer Contextual Learning. The case of Fast Fashion Consumption".

Fast fashion konsumtion ger möjligheter för konsumenter att hitta och prova nya trender. Den ständiga jakten på de allra senaste trenderna är en tidskrävande och intensiv aktivitet bland konsumenter som vill hålla sig uppdaterade inom det snabba modet. I avhandlingen analyseras bland annat hur konsumenter lär sig om produkter på marknader som är snabbföränderliga.

Disputationen äger rum torsdagen den 8 juni, kl.13.15 i U203 på Campus Helsingborg. Fakultetsopponent är associate professor Marie-Agnès Parmentier, HEC Montréal Business School.

Mer om Emma Samsioes forskning.

spikning

Emma Samsioe performed the ceremony called "spikning" this Wednesday, that is nailing the dissertation to make it public. Emma Samsioe's dissertation for the degree of doctor of Philosophy in Service Studies is entitled:
"Consumer Contextual Learning. The Case of Fast Fashion Consumption."

The public defense will take place on Thursday 8th of June at 1.15 pm at U203, Campus Helsingborg. The external reviewer is associate professor Marie-Agnès Parmentier, HEC Montréal Business School.