Retailstudenter studerade Ikeas varuhus

Första årskursen Retailstudenter lyssnar på Lena van Heuven, varuhuschef på Ikea Älmhult.

Studiebesöket på Ikea Älmhult är en viktig del av första läsårets Retailkurs då studenterna får lära sig om verksamheten och genomföra en uppgift med koppling till varuhuset.

Ikea Älmhults varuhuschef Lena van Heuven mötte upp lärare och studenter från service management och berättade om varuhuset i Älmhult och deras verksamhet. Efter det genomförde studenterna observationer på varuhuset och samlade in data som ska presenteras och analyseras i en första examinationsuppgift på kursen.

Studenterna besökte också Ikea museum. Här fick de lyssna på föreläsning av Wanda Blom (Shop & Range developer, Ikea museum) samt gå en guidad tur med Håkan Kihlström (Museum Educator).