På tur till Köpenhamn

exkursion köpenhamn

Studenterna som läser sista året Service management - Tourism & Hotel spenderade en dag i Köpenhamn. Under en gedigen stadsvandring skulle de bland annat reflektera över Köpenhamn som turistdestination.

exkursion köpenhamn

Lärarna Malin Zillinger och Jan-Henrik Nilsson tog studenterna genom Christianshavn och Christiania, vidare till Nyhavn, flottans gamla bostadsområde Nyboder och till Torvehallarna. Sedan vidare förbi de gamla latinerkvarteren, via Rådhuspladsen, Hamntorvet och Ködbyen för att till sist avslutas vid Hovedbanegården.

Under exkursionen skulle studenterna fundera över följande frågor:

• Var någonstans stöter ni på innovativa inslag under dagen, och hur utmärker sig dessa?
  • Var någonstans ser ni inslag av kreativa näringar?
  • Var hittar ni inslag som tyder på att staden arbetar med en hållbar utveckling?
  • På vilka sätt märker ni av att Köpenhamn är en viktig turistisk destination?