Öppet hus på Campus Helsingborg

Campus Helsingborg

Den 16 mars var det dags för ett digitalt Öppet hus på Campus Helsingborg, där besökare kunde ta del av information om utbildningarna som finns men även allt om hur studentlivet är. Missade du tillfället? Ingen fara, allt finns att ta del av i efterhand.

Om utbildningarna på Campus Helsingborg

Under Öppet hus får du lära dig allt om hur det är att studera på ett av världens 100 bästa universitet med sand mellan tårna och utsikt över Öresund.

Du som funderar på att börja studera förmodligen har tusen frågor som snurrar i huvudet. Under Öppet hus gör vi vårt bästa för att du ska få svar på precis allihop.

I studion har vi samlat studenter, studievägledare och tidigare studenter som precis påbörjat sitt yrkesliv. Helt enkelt en massa kloka människor som tillsammans ska göra sitt bästa för att ge dig precis allt du behöver veta om hur det är att studera på Campus Helsingborg.

-Vilka utbildningar och kurser finns?
-Är väldigt svårt att komma in på ett program?
-Vilka jobb finns efter avslutad examen?

Campus Helsingborg är en del av Lunds universitet. Det betyder att när du väl är klar med dina studier hos oss får du en examen från ett av världens 100 bästa universitet. Samtidigt som du studerar på en riktigt härlig plats.

Om studentlivet

Är Helsingborg en bra studentort? Är det lätt att hitta bostad och vänner? Hur  fungerar studentlivet? Under Under Öppet hus berättar våra studenter allt om studentlivet på Campus Helsingborg.

Vi vet att du som funderar på att börja studera förmodligen har tusen frågor som snurrar i huvudet. Under Öppet hus gör vårt bästa för att du ska få svar på precis allihop.

precis allt du behöver veta om hur det är att studera på Campus Helsingborg.

-Hur får jag bostad?
-Hur fungerar studentlivet?
-Hur lång är en föreläsning och vad betyder egentligen akademisk kvart?
-Kan man bada på rasten? Åka inlines till stranden kanske?