Ny bok ute: ”Health Management – Att leda hälsoverksamheter med service i fokus"

Bokomslag: Health Management

Flera av institutionens medarbetare har varit delaktiga i den nyutkomna boken ”Health Management – Att leda hälsoverksamheter med service i fokus”.

Health Management är en unik bok med fokus på hälsa, service och ledarskap. Boken förklarar fördelarna med att leda och organisera hälsoverksamheter utifrån ett serviceperspektiv. Forskare vid bland annat Institutionen för service management och tjänstevetenskap klargör hur service främjar bättre hälsa, effektivare verksamheter och tjänster med hög kvalitet inom hälso- och sjukvård. Tanken är att den ska användas i undervisningen, speciellt på kandidatprogrammet Service Management med inriktning Health.

Boken går att köpa på Sanoma Utbildning för 253 kr

Författare: Henrik Loodin, Lars NordgrenSu Mi Dahlgren-Park, Yvonne Granfeldt, Fredrik NilssonBirgitta OlssonAgneta Planander, Ingela Steij Stålbrand, Pia Valentin Rehncrona, Ulrika WestrupEva Åström