Josefine Östrup Backe spikade sin avhandling

Josefine Östrup Backe spikar sin avhandling

Igår hördes hammarslagen från tredje våningen på Campus Helsingborg. Det var Josefine Östrup Backe som traditionsenligt spikade sin doktorsavhandling, efter många års arbete. Nu är siktet inställt på disputationen den 7 februari.

Josefine Östrup Backes avhandling har titeln Enacting "the local" in culinary turism: A study of culinary actors and their practices. Det övergripande syftet är att studera hur kulinarisk turism genomförs som en ekonomisk, social och kulturell verksamhet genom uppfattningen om ”det lokala”.

Enacting "the local" in culinary tourism: A study of culinary actors and their practices.
Enacting

spikningsfika
Spikningen firades med tårta tillsammans med kollegor på institutionen

spikningsfika
Su Mi Dahlgaard-Park, som har varit Josefines handledare, höll ett inledningstal och berättade om resan fram till idag

Disputationen äger rum den 7 februari kl 13.15 i sal U203 på Campus Helsingborg.

Fakultetsopponent är professor Jon Sundbo, Centre for Experience and Tourism Research, Roskilde University, Danmark

Mer information om avhandlingen finns här.