Institutionen får 40 000 kronor av Campus vänner

Ulrika Westrup och Mats Johnsson

Delfinansiering av studieresa och hjälp med att trycka och layouta en forskningsrapport. Det var stipendierna som delades ut av Campus vänner till institutionen denna höst.

Från institutionen har universitetslektor Mats Johnsson fått 20 000 kronor för att delfinansiera en studieresa till Hamburg för tredjeårsstudenterna på kandidatprogrammet i logistics service management och andraårsstudenterna på mastersprogrammet i logistik.

Under resan till Hamburg som sker i februari ska studenterna besöka Kuhne Logistics University och några företag i Hamburg Logistics Cluster.

Resan ska resultera i en rapport som beskriver de viktigaste logistiktrenderna i Hamburg.

Utöver det fick universitetslektorerna Eva Åström och Ulrika Westrup 20 000 kronor av Campus vänner för layout och tryck av forskningsrapporten Att skapa och upprätthålla en servicekultur. Forskningsrapporten är en studie inom Helsingborgs stad och har finansierats av Plattformen.