IKEA välkomnade retailstudenter

Ikea studiebesök

Studiebesök på IKEA är ett återkommande inslag för studenter som läser första året på retail-inriktningen. I år var det IKEA Helsingborg som välkomnade studenterna och gav dem en bra inblick i verksamheten och hur IKEA är som arbetsplats.

Retailstudenterna som nu läser kursen "Butiken i ett digitaliserat handelslandskap" togs väl emot på IKEA varuhuset i Helsingborg av Madeleine Sandberg (People & Culture), Agneta Simon (varuhuschef) och Camilla Thunell (communication& interior design manager). De presenterade  hur Ikea bemöter handelns förändringar, nya trender och nytt konsumentbeteende. Vad man behöver tänka på när man utformar varuhusmiljön, hur digitaliseringen påverkar utformningen av varuhuset nu idag, och hur digitaliseringen kommer påverka utformning av varuhus mer i framtiden.

Studenterna fick gå en rundtur i varuhuset där medarbetare från IKEA väntade vid olika stationer. Flera utav medarbetarna var tidigare studenter från service management.

Ikea studiebesök