Fler vill läsa service management till hösten

Foto. Studenter går upp för trappa på campus.

Den 15 april var sista dagen att ansöka om studier till hösten. När antagningssiffrorna nu har registrerats kan vi konstatera att allt fler har valt att söka sig till ett program eller fristående kurs inom service management.

Med en allt osäkrare framtid har fler personer valt att söka till högre utbildning i höst. UHR rapporterar om en generell ökning på 13% i landet. Totalt är det 70 117 personer som har sökt till program och kurser vid Lunds universitet. Det är en ökning med 17 procent jämfört med förra hösten. Inte sedan höstterminen 2015 har så många sökt till Lunds universitet. För utbildningarna på Campus Helsingborg är ökningen 18%. För våra utbildningar ser vi en ännu större ökning sedan förra året, nämligen en ökning på  mellan 20-40% för våra olika inriktningar och program.

Vi är glada över att så många har valt att söka sig till oss och ser fram emot en hösttermin med alla nya studenter!