Exkursion i ett vårigt Köpenhamn

KSMA65

Studenterna på tredje årets inriktningskurs i Tourism & Hotel tillbringade torsdagen på exkursion i ett vårigt Köpenhamn.

KSMA65

Studenterna fick vara med om en annorlunda stadsvandring än den som en "vanlig" turist skulle göra i den danska huvudstaden, där fokus låg på olika aspekter som rör hållbarhet och turism.

Lärarna Christer Eldh och Jan Henrik Nilsson ledde turen, som gick genom Christianshavn och Christiania, vidare till Nyhavn, flottans gamla bostadsområde Nyboder och till Torvehallarna. Sedan vidare förbi de gamla latinerkvarteren, via Rådhuspladsen, Hamntorvet och Ködbyen för att till sist avslutas vid Hovedbanegården. Studenterna uppmanades att notera diverse inslag under stadsvandringen, som handlade om innovation, kreativa näringar och hållbarhet.