Casekväll på Helsingborgen

helsingborglive

Igårkväll anordnade Helsingborgssektionen Agora en casekväll på Helsingborgen tillsammans med Axfood.

Under casekvällen på Helsingborgen deltog både kandidat- och masterstudenter från Service management och tjänstevetenskap samt Strategisk kommunikation.

Studenterna fick i uppdrag att skapa en strategisk plan för hur Axfood ska locka talanger. Axfood ville veta hur de kan öka kännedomen om dem som en potentiell arbetsgivare för en bred målgrupp – dels unga som vill göra karriär i butik, dels akademiker som kan göra skillnad på huvudkontoret? Studenterna jobbade i grupper om 4 personer från olika utbildningsbakgrund och i slutet av kvällen presenterade varje grupp sitt resultat inför en jury.

I juryn fanns:
Anette Svingstedt, prefekt på Institutionen för service management och tjänstevetenskap

Karsten Deppert, entreprenör
Sofia Hällsten, kommunikationsansvarig HR Axfood
Rickard Andersson, doktorand Institutionen för Strategisk kommunikation
Nathalie Ahlström, näringslivsansvarig i Agora och student på Logistics service management-programmet.

Efter konstruktiv feedback utsågs slutligen en vinnande grupp, som utöver praktisk erfarenhet gick hem med ett fint pris från Axfood.

casekväll

Juryn bestående av Nathalie Ahlström, Anette Svingstedt, Karsten Deppert, Sofia Hällsten, Rickard Andersson

casekväll