Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Bok tar upp nya utmaningar inom servicebranschen

Servicearbetets förvandlingar och förhandlingar

Serviceorganisationer står ständigt inför föränderliga villkor. I skriften "Servicearbetets förvandlingar och förhandlingar" illustreras konkreta aspekter på utmaningar kring jämställdhet, frihet och flexibilitet i servicebranschen.

Skriften "Servicearbetets förvandlingar och förhandlingar" är tvärvetenskaplig och har tagits fram av forskare och doktorander från flera institutioner inom Lunds universitet. Den tar upp kulturella förväntningar och normer vi har kring hur vi ska vara i både vårt yrkesliv och som medborgare.

Den är kritisk, reflekterande och grundad i empiriska studier som sätter servicearbetet i sitt specifika sociala sammanhang.  

Läs mer eller ladda ner "Servicearbetets förvandlingar och förhandlingar".