"Äntligen är uppsatsen inlämnad!"

Uppsatsinlämning
Amanda och Helena har gjort en fallstudie av ett företag i läkemedelsbranschen.

Efter en vårtermin som sett allt annat än vanlig ut, var det äntligen dags för sistaårsstudenterna på kandidatprogrammen att lämna in sina kandidatuppsatser och ta ett steg närmre mot att avsluta sina studier.

Som så mycket annat var även uppsatsinlämningen anpassad till rådande situation och studenterna kunde lämna in ett fysiskt exemplar av sin uppsats på två ställen, både på Campus Helsingborg men även i Lund. Även inlämningstiden för de fysiska exemplaren förlängdes. Till skillnad från tidigare år var det inga stora grupper av studenter som samlades, men stämningen var inte sämre för det bland de som lämnade in.

Under nästa vecka är det dags för uppsatsseminarier och då ska studenterna både försvara sin egen uppsats och opponera på någon annans. Först efteråt får de veta om uppsatsen blivit godkänd och vilket betyg den i så fall tilldelas.

I år blir det tyvärr ingen gemensam avslutningsceremoni med pompa och ståt som det brukar vara, utan Institutionen kommer att fira kandidatstudenterna med ett digitalt event den 9 juni.

Bra jobbat med alla uppsatser, och lycka till!

Uppsatsinlämning lund
Sonja och Alvas uppsats handlar om förändrade konsumtionsbeteenden.

Uppsatsinlämning lund
Alice och Linnea lämnade in sin uppsats

Uppsatsinlämning lund
Hedvig och James lämnar in sin uppsats som handlar om hur företag arbetar med elektronisk

Jonas (och uppsatspartnern Axel) har skrivit uppsatsen

Uppsatsinlämning
Matilda och Linn har gjort en studie om unga vuxnas användande av vårdappar.