Alumnevent på Campus

Föredraget om Museum of Failure

Den 20 oktober hölls ett event för tidigare studenter på Institutionen för service management och tjänstevetenskap samt Institutionen för strategisk kommunikation.

De inbjudna alumnerna fick en kort återblick på vad som hänt på Campus sedan de pluggade här. Även Helsingborgs stad var på plats för att ge en sammafattning av hur Helsinborg ser ut idag. Därefter fick de tre kortförelsäningar av forskare från de båda institutionerna. De fick bland annat gå "Från management till ledarskap" med Pavla Kruzela, lära sig mer om "Den kommunikativa organisationen" med Mats Heide och få det senaste inom "Konsumtionstrender" med Ola Thufvesson. De fick dessutom lära sig av sina misstag med Emelie Andersson från "Museum of Failure" som berättade om de olika objekt de har i deras utställning. Efter en eftermiddag full med inspirerande föreläsningar  fortsatte minglet på studenthuset Helsingborgen där Alumniföreningen för Institutionen för service management och tjänstevetenskap samt Institutionen för strategisk kommunikation, bjöd på en Alumnipub.

Eventet blev lyckat och förhoppningen är att detta blir ett återkommande evenemang på Campus Helsingborg.

Campus Helsingborgs rektor Annika Olsson, hälsar alla alumner varmt välkomna.
Campus Helsingborgs rektor Annika Olsson, hälsar alla alumner varmt välkomna till alumneventet.

Institutionen för service management och tjänstevetenskaps prefekt, Christer Eldh, berättar om institutionen.
Institutionen för service management och tjänstevetenskaps prefekt, Christer Eldh, berättar om institutionen och vad som är det samma respektive annorlunda sedan de studerade på Campus.

Claes Malmberg från Helsingborgs stad, berättar om staden och vad som är på gång.