Alumner tillbaka på Campus på AGORA-dagen

Jasmin Ovcina

Under förra veckan genomfördes AGORA dagen på Campus Helsingborg, en arbetsmarknadsdag som arrangeras av studenter för studenter som läser service management och strategisk kommunikation.

Under dagen får de möjligheter att träffa representanter från näringsliv och organisationer och knyta viktiga kontakter för framtiden.Flera utav utställarna var tidigare studenter från Service management:

Julia Rynestad

Hon tog examen 2019 och  arbetar idag som förvaltningsassistent på Balder fastighets AB.

"Direkt efter examen arbetade jag på Radisson Hotell innan jag fick det här jobbet. Jag trivs jättebra i fastighetsbranschen!"

Emelie Esberg

Hon jobbar idag som operativ chef på avdelningen  för näringsliv & destinationsutveckling på Helsingborgs stad. Emelie tog examen 2017 från service management, inriktning turism och började på Helsingborgs stad som studentmedarbetare redan under studietiden.

"Jag har flera kollegor idag  som också har läst service management. Vi jobbar alla med olika arbetsuppgifter och det visar på bredden som utbildningen ger!"

Jasmin Ovcina

Han studerade Service management med inriktning hälsa och tog examen 2014.  Idag arbetar han som gruppchef på ICA-lager DE i Helsingborg, en roll med varierande arbetsuppgifter. Hans väg till ICA gick via en tjänst som konsultchef på bemanningsföretaget Randstad.

"Jag har arbetat med personalfrågor sedan jag avslutade utbildningen. Det som jag har med mig från utbildningen är framförallt ett kritiskt förhållningssätt som jag har haft nytta av i många arbetsuppgifter."

Valentina Ibishi

Valentina

Hon tog examen 2019 och arbetar idag på FedEx som Customer Relationships officer på deras backoffice i Malmö.

"Jag fick faktiskt jobb på Fedex förra året genom speeddating på Agora! Det är jättekul att vara tillbaka på Campus och känns som att cirkeln är sluten."