Michael Johansson.

Michael Johansson

Forskare

Michael Johansson.

Hållbar mobilitet – Miljöstrategiska effekter på grönytor och ekosystemtjänster i samband med urbana förtätningsprocesser

• Michael Johansson

Avdelning/ar

• Trafik och väg

Publiceringsår

Svenska

Dokumenttyp

Doktorsavhandling

Förlag

Trafik och väg, Institutionen för teknik och samhälle, Lunds tekniska högskola

• Engineering and Technology
  • Social Sciences
  • Natural Sciences

Nyckelord

• : hållbar utveckling, kollektivtrafik, bilpooler, persontransporter, fossilbränslesnål, bilsnål, samhällsplanering, förtätning, ekosystemtjänster, markanvändning, biogas, miljöstrategi

Handledare

• Torleif Bramryd
  • Lena Hiselius
  • Jenny Palm

ISBN/ISSN/Övrigt

• ISBN: 978-91-7623-710-6
  • ISBN: 978-91-7623-709-0

Försvarsdatum

13 oktober 2017

Försvarstid

Försvarsplats

Lecture hall E:1406, E-huset, Ole Römers väg 3, Lund University, Faculty of Engineering.

Opponent

• Ulf Ranhagen (Professor)