Michael Johansson.

Michael Johansson

Forskare

Michael Johansson.

Tillfälliga mötesplatser i urbana miljöer för långsiktig destinationsutveckling : Om att förstå nyttan med mikroparker för stadens gröna infrastruktur

• Michael Johansson

Summary, in Swedish

Denna rapport Tillfälliga lösningar i urbana miljöer för långsiktig destinationsutveckling -Om att förstå nyttan med mikroparker för stadens gröna infrastruktur ingår i det av FORMAS finansierade forskningsprojektet ”Urban turismutveckling i förnyelse: Hantera hållbarhet i tilltagande turismflöden”. I rapporten diskuteras hur tillfälliga lösningar i gaturummet kan ha stor betydelse för en långsiktig destinationsutveckling för hållbara städer. Denna rapport är en vidareutveckling av innehåll i rapporten Upplevelsens hållbara mikrogeografier - Att utveckla stadsrummet för att främja klimatanpassning och utveckling av urbana upplevelser av Michael Johansson & Jan Henrik Nilsson från 2024.

Avdelning/ar

• Institutionen för tjänstevetenskap

Publiceringsår

2024-02-17